Chůze pro zdraví

 Vlastní zkušenost s chůzí a postřeh z praxe

 Chůze pro zdraví

Trasy
  • Vestecký rybník
  • Hrnčířské louky a rybníky
  • Kunratický les a park
  • Šeberovský rybník
  • Modřanská rokle a další

Délka: 60-90 minut

Cena: 100 Kč

Na základě vlastních zkušeností s bolestmi zad a kolen jsem před 7 lety objevila nadšení při uzdravování pomocí chůze. Tento druh pohybu mi vyhovuje a zároveň mi pomáhá, protože je:

  • nejpřirozenějším pohybem pro člověka
  • za pomocí nordic walking hůlek, berlí nebo jen pohybem vlastních rukou hned zapojíte svaly celého těla 
  • dochází k úpravě nesprávných pohybových návyků, které vám způsobují bolesti
  • zároveň jsem jako fyzioterapeutka zjistila, že když jsem naučila svoje klienty správně chodit, tak jsem u nich viděla zlepšení zdravotních potíží.

Na žádost svých klientů jsem vytvořila 

chůzi pro zdraví

  • chůze je doplněná o zdravotní cvičení
  • po procházkách můžete se mnou zkonzultovat své problémy pohybového aparátu
  • spolu určitě najdeme vhodnou změnu pohybu či stylu tak, aby byl pro vás co nejvhodnější
  • poznáte nová místa v Praze a třeba i mimo Prahu
  • protáhnete si tělo a pročistíte hlavu
  • zlepšíte si kondici a tělesnou vnímavost
  • seznámíte se s novými lidmi

Chůze pomáhá mým klientům s těmito zdravotními potížemi

Bolesti zad, krční i hrudní páteře

Výhody chůze

  • aktivují se hluboké břišní svaly (core) a svaly podél páteře,
  • uvolňují se jednotlivé segmenty páteře  díky "kontrarotaci" osy pánve a ramen při chůzi s holemi.
  • dojde ke vzpřímení páteře díky opoře o hůlky,
  • aktivují se svaly lopatek, které jsou "stabilizačním místem" pro navazující svaly krční páteře

Bolesti kyčlí, kolen a kotníku

Výhody chůze

  • dochází k odlehčení těchto kloubů díky částečnému přenosu váhy těla na horní končetiny
  • prodloužení kroku a tím protažení svalů kyčelních kloubů, posílení hýžďových svalů a celé nohy.

Poúrazové stavy a zlomeniny

Výhody chůze

  • nabrat zpět svou kondici a posílit svaly
  • postupně zvyšovat zátěž a přecházet na jiný typ chůze
  • vyzkoušet různé terény a povrchy pro lepší stabilizaci těla
  • začíná se zvolna a pomalu přidávat tempo

Problémy s dýcháním

Výhody chůze

  • při chůzi si zvolíte svojí vlastní intenzitu pohybu
  • aktivujete brániční dýchání
  • prohloubíte dechové fáze
  • posílíte dýchací svaly
  • osvěžíte plíce čerstvým vzduchem z přírody

Problémy se srdcem 

Výhody chůze

  • zapojíte srdíčko, které vám rozproudí krev v těle
  • pro vážnější problémy se srdíčkem doporučuji použití sporttesteru, kde si můžete hlídat maximální tepovou frekvenci, která je pro vás vhodná (doporučí lékař na základě tzv. zátěžového vyšetření)

Onkologické onemocnění

Výhody chůze

  • intenzitu i tempo chůze si zvolíte podle sebe tak, abyste cítili "že něco děláte", ale zároveň abyste to zvládli a měli z pohybu dobrý pocit
  • zároveň posílíte celé tělo
  • můžete využit krokoměr pro motivaci